Blogger Layouts

Tuesday, March 1, 2011

i-prokhas INTEC



Assalamualaikum...
Dah agak lama menyepi sebab banyak keje..huhu..hujung minggu yang lalu, aku telah ke Kem Asahan, Melaka untuk program i-prokhas..atau nama panjangnyer intec program khas.program khusus untuk pelajar muslim yang akan ke luar negara. Dalam progarm ni kita akan mengajar modul-modul yang diperlukan pelajar ketika berada di luar negara seperti solat jama', pengurusan jenazah, fiqh travelers dan banyak lagi...teori + praktikal...modul yang paling best mestilah kembara alam. Dimana setiap checkpoint memerlukan pelajar mempraktikkan ilmu2 fiqh travelers.Malah mereka turut solat di dalam hutan...Kalau i-prokhas yang dulu pelajar menghadapi cabaran hujan lebat, track yang licin, pacat tpai kali ni pula pelajar berdepan dengan cuaca yang panas terik....ffuuuhhhh..mmg sangat panas. Aku selaku ketua fasi kena memastikan semua aktiviti berjalan lancar...


ha..ni time checkpoint aku jaga..kena buat bendera pasukan masing-masing..hehehe macam-macam gelagat ada...tapi memang best..sekarang ni pergerakan dah terbatas la sebab tengah mengandung...anyway, bulan ni akhir bulan 3 akan ada lagi program i-prokhas siri ke 5..mungkin ini adalah siri terakhir yang akan aku pergi sebab kandungan pun dah masuk 6 bulan...so, next program, aku akan melatih pengganti aku agar dia dapat menjalankan tugas dengan baik..hehe Affuan..siap sedia ekk..:)

apa yang penting, bulan 3 ni bulan yang mengembirakan aku :) Abang akan habis operasi bulan 3, habis operasi 6hb 3 nie..alhamdulillah...sebelum hari lahir aku tiba..ni birthday pertama aku sebagai seorang isteri dan bakal ibu:) syukur alhamdulillah ya ALLAH atas nikmat yang KAU limpahkan....

Sehingga berjumpa lagi untuk cerita yang akan datang :)

No comments:

Post a Comment