Blogger Layouts

Sunday, March 20, 2011

PENGORBANAN SUAMIKU...

Assalamualaikum....

Minggu lepas ni mcm2 berlaku...alhamdulillah, suamiku dapat cuti 4 hari dan kebetulan kena pulak dgn tarikh lahir aku:) Then hari rabu lepas, suamiku datang Shah Alam semula sebab hari Khamis ada meeting di MINDEF.Mula-mula CO dia bagi balik hari Jumaat sebab ada mesyuarat BAKAT (persatuan khas untuk isteri tentera). Pastu tiba-tiba tengahari khamis lepas habis meeting je, CO dia suruh balik hari tu gak sebab mesyuarat BAKAT tak jadi. Alih-alih, petang tu dapat pulak arahan suruh gi ambik baju BAKAT kat MINDEF hari Jumaat.Kira boleh balik hari Jumaat la...tapi yang BESTNYERR...dia bagi duit RM 1200 je untuk duit baju BAKAT and mintak suami aku pakai dulu duit sendiri RM600.SABAU jela...Nasib baik ada duit..ish2...Nak dijadikan citer, kami merancang nk naik bas balik Perlis malam tu, beli tiket petang, tengok-tengok tiket habis...beli la tiket pagi esoknya, sabtu, 9 pagi.Alih-alih, maghrib tua dapat berita CO suruh hantar baju BAKAT esoknyer gak masa mesyuarat BAKAT.Jadi plak dah mesyuarat..huhuhu.. Aku ni risau suami aku dapat susah sebab CO bertuah tue...ajak suami balik Perlis naik keta. Alhamdulillah, suami setuju..kami pun pergilah balik kaunter tiket bas,  kot2 la dapat tukar tiket dengan duit balik.Tapi tak dapat, esok baru boleh dapat duit kalau tiket bas terjual.Hentam jela..

Jadi, haritu kami bertolak balik Perlis pukul 1.30pagi.Alhamdulillah, selamat sampai pukul 8 lebih ...Abang tukar seluar then terus pergi rumah BAKAT hantar baju BAKAT. Masa tu aku bersyukur sangat dapat sampai pada waktunya. Aku kemas-kemas rumah sikit...rasa sebak gak lah...sebab dah lama tak balik rumah Perlis sejak abang  masuk operasi. Dapat aku bayangkan keadaan rumah sepanjang abang tinggal pergi operasi.Balik dari operasi, dengan rumah bersawang, kotor...kesian sangat kat abang..penat-penat balik operasi, temgok rumah yang 'cantik' macamtu, bertambah la penat...Rasa bersalah pun ada..sebab aku tak de di sisi abang, menyambut abang balik dari operasi...Sebelum balik pagi tadi, aku kemas2 lagi rumah..at least , abang selesa sikit dok rumah nanti...Pun terasa sebak gak...terbayang abang sorang-sorang kat rumah..mesti sunyi...

Abang pulak sejak aku mengandung ni risau kalau aku travel jauh-jauh sorang-sorang. Abang drive hantar aku balik, pastu malamnya pulak naik bas balaik semula ke Perlis..penat tue...terima kasih abang bersusah payah untuk Lis.Semoga ada rezeki abang dpat posting dekat dengan Lis. At least, kalu tak dapat dok sekali pun, dapat posting dekat sikit dengan Selangor pun dah ok...Tiap kali solat, aku tak pernah putus berdoa..amin....


No comments:

Post a Comment