Blogger Layouts

Saturday, February 19, 2011

MACAM-MACAM RAGAM BERSAMA SUAMIKU...

Assalamualaikum...

Harini nak bercerita tentang hal yang terjadi hari Jumaat lepas... Abang baru je habis kursus di ILMI lepas solat Jumaat..Lebih kurang pukul 3 petang abang sampai kat rumah Shah Alam. Haritu aku beli susu soya organik daripada Saidah. Entah macammna haritu, lebih kurang jam 5.30 petang, betul-betul lepas aku dan abang minum petang, aku dapat panggilan kecemasan daripada Saidah..Kereta yang dipandu Affuan , suami Saidah terlanggar besi yang melintang di lebuhraya..Apa lagi, habis bocor tangki minyak kereta kenari mereka. Yang lawaknya plak, Saidah bagitau masa Affuan suruh semua turun lari jauh dari kereta sebab takut kereta meletup memandangkan tangki minyak bocor..minyak keluar mencurah macam air...Saidah sempat lagi ambik laptop sebab tesis master dia ada dalam laptop tu..hehehe

Maka bergegaslah cik abangku sayang dengan aku sekalilah ke lebuhraya elite kolimeter 19. Tapi time kami sampai, kereta mereka dah di tunda ke tol Putrajaya.Rasa rugi plak time tue tak bawak kamera..hehe kalau tak dapat la aku rakam gambar Saidah yang duduk dalam keta kawal stering keta, manakala Affuan ngan suamiku, Azli plak tolak keta. Nak parking di tempat yang lebih selamat.Alhamdulillah.. Tsana' tak buat hal..ketawa je kerja dia..:)

Lepas tu kami terus ke USIM kejap dan terus ke Gombak hantar Affuan, Saidah dan Tsana' balik.. Sebelum tu kami singgah makan di kedai makan.Siadah bagi nama Kedai Simpang Tiga apa ntah...pelik benor bunyinyerr...hehe tapi memang sedap...aku makan sikit je..hehe kena kontrol makan da...kalau ikut nafsu time ngandung ni, gemuk la aku...asal lapar je aku akan makan buah-buahan ke, kismis ke...yang penting jangan biar perut kosong..

Sebaik je selesai makan, kami hantar mereka balik rumah, sempatlah singgah jap..akhirnya aku berkesempatan jugak lah pergi rumah diaorang sebelum mereka pindah ke Shah Alam hujung bulan ni.
Yang bestnyer. lebih kurang dalam 3-4km kami bertolak balik dari rumah Saidah, mamat motor mana ntah dengan tak de helmetnyer, hon keta kami then mintak kami berhenti tepi bahu jalan..Macam kenal je mamat motor nie...Affuan rupa-rupanya...HP dia tertinggal dalam keta..hehe nasib baik kami tak jauh lagi..

Kami sampai kat rumah lebih kurang pukul 10.30 malam. Terima kasih abang...Walaupun abang kepenatan, mengantuk abang drive jugak keta..Sejak lis mengandung nie, kalau ada abang je mesti abang tak bagi Lis drive..Abang tertido kepenatan tak sedar diri..hehe penat sangat-sangat..SAYANG ABANG :*

No comments:

Post a Comment